Viszlát “Facebook Állások”!

Hogyan érintik a Facebook álláshirdetés szabályváltozások a HR-eseket, toborzókat, akik napi szinten használják a Facebookot álláshirdetésekre, employer brandingre, toborzásra? 

Erre kaptunk választ egy olyan nagysikerű online rendezvény keretei között, melyre több mint 600 HR szakember regisztrált. Kétszáznál is többen élőben részt vettek az online előadáson, a többi regisztrált érdeklődő pedig felvételen kaphatta meg a teljes szakmai beszélgetés anyagát.

Tímár Krisztina (Élmény HR alapítója), Nagy Gábor (Onlinetoborzas.hu alapítója) és Márta Krisztián (Émény HR társalapító) alaposan kivesézték a 2022-ben várható HR-re és munkaerő toborzásra vonatkozó változásokat, amelyek a világ legnagyobb Social Media platformján mennek majd végbe.

Milyen szabályváltozások lesznek a Facebookon?

Február 22-től hivatalosan megszűnik a Facebook Jobs. Ez egy több éves múlttal rendelkező funkció, amit most kivezetnek többek között a magyar piacról is.

Nagy Gábor elmondása szerint “Ha cégként a Facebookon jelen szeretnénk lenni, és munkaerőt akarunk toborozni, akkor számítanunk kell arra, hogy ingyen, azaz organikusan már nem, de pénzért, vagyis fizetett hirdetésekkel sokkal hatékonyabban tudunk elérni a célcsoportunkhoz”.

A csoportokban tovább fog csökkenni a posztok elérési szintje, mert ezt a Facebook már nem támogatja. Ezzel arra készteti a munkatársakat kereső cégeket, hogy pénzért próbáljanak minél nagyobb célközönséghez eljutni a fizetett hirdetések használatával. mondta Márta Krisztián.

Mit jelent ez egy álláshirdetés kiposztolásának esetében? 

Míg korábban a csoporttagok 50%-ához elért egy-egy poszt, a jövőben várhatóan ennél sokkal kevesebben látják majd, hogy mit posztolt az adott cég.

Vagyis azoknak, akiknek elegendő volt kitenni álláshirdetési posztjaikat a különböző csoportokba és eddig több-kevesebb sikerrel meg tudták oldani az onnan érkező jelentkezőkből a munkaerő toborzást, most kénytelenek lesznek változtatni módszereiken.

Akik komolyabb toborzási kampányokat végeztek, azok eddig is fizetett hirdetésekkel dolgoztak, mert csak azok hoztak igazán meggyőző eredményeket.

A marketing szemlélettel felépített, folyamatosan tesztelt, mért, értélkelt és optimalizált kampányokat továbbra is engedélyezi a Facebook. vagyis az onlinetoborzas.hu módszere a változtatások bevezetése után is ugyanolyan megbízható mint az elmúlt 8 évben bármikor, sőt a folyamatos fejlesztések tovább erősítik piaci helyzetét.

Gábor meglátása szerint az új szabályok bevezetésével azt szeretné elérni a Facebook, hogy kiszámíthatóbbak legyenek a hirdetések.

A hirdetések kategóriákra osztásának köszönhetően az Onlinetoborzas.hu vezetője elmondta: “Megbízóinknak futtatot toborzási kampányainkkal várhatóan már nem kell majd versenyeznünk a többi kategóriában szereplő hirdetővel. Az álláshirdetésekre nem hat a jövőben például a karácsonyi vagy éppen Valentin napi ajándék vásárlásra buzdító marketing kampányok dömpingje. Ezekben az időszakokban óriási volt eddig a verseny a hirdetési helyekért, előfordult, hogy ötszörösére mentek fel az árak.

A mi feladatunk, hogy minél kevesebb költésből, minél több elvárásoknak megfelelő munkatársjelöltet vigyünk Ügyfeleinknek annak érdekében, hogy ne kényszerhelyzetként éljék meg a kiválasztást, hanem bőven válogathassanak preferenciáik szerint.”

A beszélgetés résztvevői részletesen kitértek a diszkrimináció visszaszorítására alkotott és december 07-én már bevezetett szabályozásra is.

Nagy Gábor részletezte milyen célzási lehetőségeket szüntetett meg a Facebook a diszkrimináció miatt. Többek között nemre, korra, végzettségre sem lehet már szűrni, sőt a földrajzi célzás is általánosabbá vált.

“Nem csüggedünk, hiszen a változtatások óta nemhogy romlottak volna a jelentkezőszámaink, hanem épphogy számottevő növekedést értünk el.

Nemrégiben 207 buszsofőrt toboroztunk 3 nap alatt, vagyis ha ismerjük a rendszer működését, akkor most is jelentős eredményeket lehet elérni.”

Felértékelődik tehát a toborzási marketing tudás és tapasztalat, a statikus vagy éppen videohirdetések képes és szöveges tartalmának minősége.

Mostmár csakis a szöveggel és a képpel lehet megszólítani, megfogni és meggyőzni a felhasználókat, hiszen nem tudunk egy előre meghatározott célközönségre lőni. Még jobban kell fókuszálnunk az ideális jelentkező meghatározására és a számára megfelelő kommunikációra.

Hogyan kommunikáljuk úgy álláshirdetésünket, hogy valóban csak a számunkra releváns érdeklődőket szólítsa meg, ők viszont a fokozódó reklámzaj ellenére is elolvassák felhívásunkat és azonnal jelentkezzenek?

Ez az a varázslat, ami miatt érdemes toborzási ügynökségre bízni a feladatot, ellenkező esetben meg kell tanulnia a HR-esnek, ami idő, pénz, energia, és az elején számos kudarc.

Ma erre az onlinetoborzas.hu csapata kínálja a leggyorsabb és legeredményesebb megoldást a magyar piacon.

Márta Krisztián marketinges szakember megerősítette Nagy Gábor álláspontját arról, hogy nem egy darab hirdetést kell létrehozni, ha kampányt indítunk, hanem 10-20 vagy akár 30 különféle hirdetéssel induljunk, hiszen nem tudjuk eldönteni, hogy melyik fog a legjobban teljesíteni.

Az elért emberek, valamint a jelentkezések száma mutatja meg azt, hogy melyik szöveg és melyik kép a legsikeresebb. Ezért is nagyon fontos a célközönségünk teljes értékű ismerete, ahogyan azt Tímár Krisztina is hangsúlyozta: “fontos a recruitment persona ismerete és alkalmazása”.

A beszélgetés mindhárom résztvevője egyetértett abban, hogy a változásokhoz alkalmazkodni kell, de semmiképpen sem érdemes hátat fordítani ennek a platformnak. 2022-ben 6,9 millió magyar FB felhasználó látogatja a felületet, azaz a felnőtt magyar lakosság oroszlánrésze elérhető a Facebookon, ezért mindennél jobban megéri itt reklámozni, és  munkaerőt toborozni, csak az nem mindegy hogyan.

Márta Krisztián összefoglalójában elmondta, hogy a hirdetések valószínűleg nem fognak jelentős mértékben drágulni és a felület közösségi aspektusai az idén még kifinomultabbá válnak.

Tímár Krisztina megerősítette, hogy a munkaerő toborzás technikája és módszerei most is érvényesek, ugyanakkor egyre hangsúlyosabbá válik a munkaerőpiac ismerete annak érdekében hogy a lehető legideálisabb alkalmazottakat tudjuk megfogni, kiválasztani és (ha lehet) hosszútávon megtartani.

nagygabor@onlinetoborzas.hu

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.